Thursday, January 22, 2009

KATSE IRTISANOMISIIN
Hei yrittäjänaiset!Pirkanmaa on hyvällä asialla, keksitään me keinot.mm. Suosi paikkakunnan yrityksiä, jos saat vastaavan palvelun- jopa paremman..

KÄYTÄ PALVELUJA -ÄLÄ NETTIÄ-SILLÄ TYÖLLISTÄT mm Suomen Matkatoimisto sanoi jälleen irti 4 henkeä - hyviä monivuotisia virkailijoita- Jyväskyläläiset ostavat netistä.Kohta nämäkin palvelut loppuvat kaupungista, olen viimeinen täydenpalvelun katutoimisto, ennen meitä oli 11 kpl. Kiitos Netin. Soita minulle niin keskustellaan.

Tässä Pirkanmaan veto. Pirkanmaan Yrittäjät/Washington. Samalla asialla. JYVÄSKYLÄ &WASHINGTON Barrack Obama ryhtyi pelastamaan Yhdysvaltoja. Pirkanmaan yrittäjät päättivät tehdä saman Suomelle. Kiersin Suomea 90-luvun alussa järjestäen lukuisia lamantapposeminaareja. Halusin kääntää yrittäjien huomion pois lööppien otsikoista ja keskittymään vahvuuksiin, tekemiseen, ideointiin, yhteistyöhön,verkottumiseen ja pitämään hyvää huolta omasta henkilökunnastaan. Asenne ratkaisi. Silloinkin.

Olemme taas samassa tilanteessa. Uutiset kertovat yt-neuvotteluista ja poispotkittujen lukumääristä.Olisi vähintään kohtuullista kertoa heistä, jotka tekevät jotain vallan muuta.Pirkanmaan yrittäjät avasivat pelin ja valitsivatoikeat aseet lamantappoon. EI SANOTA IRTI-kampanja luo positiivista mielialaa ja välittäähyviä uutisia yrityksistä - heistä jotka sitoutuvat ja rohkaisevat samalla yhä suurempia joukkoja tekemään täsmälleen saman.


Heli
Helin Matkat / Helis Travel Agency
Toimistopäällikkö / Office Manager
Yliopistonkatu 3440100 JyväskyläFinland

1 comment:

Anonymous said...

Täyttä asiaa! Lamantappotalkoissa ratkaisee asenne edelleen.

En kuitenkaan usko, että minkäänlaisilla vetoomuksilla voimme estää ihmisiä ostamasta netistä. Minunkin töitäni syö se, että omaan osaamiseeni liittyvää tavaraa on netti väärällään, ja ihan ilmaiseksi. Tuuppaan itsekin ilmaiseksi nettiin aineistoa, jota joskus varjelin tarkasti vain laskutettavaan koulutukseen sisältyvänä.Olenko siis hullu? Ehkä, mutta olen todennut, että maailma muuttuu ja muutoksen kuohuista pitää löytää se aalto, joka kantaa.

Minun neuvoni on heittäytyä muutokseen mukaan ja tutkimaan tarkemmin sitä, minkä kokee vastustajakseen. Matkoja ostetaan netistä, totta. Mutta kun menee Tjäreborgin tai Finnmatkojen sivulle niin onpas tylsää, massaa ja persoonatonta. Sen sijaan Helinmatkat.fi on persoonallinen ilopilkku, jolla on valmiiksi puolellaan erilaisuuden tuoma etu. Entä jos vain kokeilisi eri tapoja hyödyntää nettiä kun se nyt kerran on tullut jäädäkseen? Eikä kaikesta tarvitse edes maksaa itseään kipeäksi, koska saatavilla on paljon helppokäyttöisiä ilmaisia välineitä: Miltäs kuulostaisi vaikka matkablogi uuteen kohteeseen suuntautuvalta tutustumismatkalta tai jos kirjoittaminen vie liikaa aikaa tai muuten kokee puhumisen enemmän omaksi lajiksen, podcastit tai webcastit…tässä vain joitakin esimerkkejä kokeiltavaksi. Netti vie, mutta myös tuo! Minä esimerkiksi olisin todella kovilla, jos elantoni olisi pelkästään paikallisten asiakkaiden varassa. Tekniikka on auttanut laajentamaan ympyröitä ja se voi yhtä hyvin tehdä niin muidenkin kohdalla.